2016年12月7日

眠い授業 【日常英会話実践篇】

実践英会話


実践英会話 眠い授業



日本語、英語、日本語+英語に分けて載せているのでご活用下さい。

内容はネイティブの方々に添削して頂いたあとのものを載せています。
英訳 or 和訳できるかチャレンジしてみて下さい。


◆ 日本語だけを見る

◆ 英語だけを見る

◆ 日本語・英語を同時に見る
































日本語


A: やっと終わったよ。歴史の授業は本当眠くなる。

B: 歴史は好きだから平気だけど、俺は数学が超眠くなるかな。

A: あー数学も眠くなるね!

B: 逆に眠くならない授業あるの?

A: 体育かな。

B: それだけ?もう、走りながら眠ってても驚かないよ。


◆ 英語だけを見る

◆ 日本語・英語を同時に見る



















英語


A: Phew, History class is finally over. It always makes me sleepy.

B: I have no problem because I like history but when I'm in mathematics class, I become extremely sleepy.

A: Right! It makes me sleepy, too!

B: Actually, do you have any classes that don't make you sleepy?

A: Well...I guess PE is OK.

B: That's all? I wouldn't be surprised if you slept while running.


◆ 日本語だけを見る

◆ 日本語・英語を同時に見る


















英語&日本語


A: Phew, History class is finally over. It always makes me sleepy.
        やっと終わったよ。歴史の授業は本当眠くなる。

B: I have no problem because I like history but when I'm in mathematics class, I become extremely sleepy.
        歴史は好きだから平気だけど、俺は数学が超眠くなるかな。

A: Right! It makes me sleepy, too!
        あー数学も眠くなるね!

B: Actually, do you have any classes that don't make you sleepy?
        逆に眠くならない授業あるの?

A: Well...I guess PE is OK.
        体育かな。

B: That's all? I wouldn't be surprised if you slept while running.
        それだけ?もう、走りながら眠ってても驚かないよ。




◆ 日本語だけを見る

◆ 英語だけを見る


※ Phew は 日本語で言うところの「ふ~」

※ PE は physical education の略


にほんブログ村